tiistai 15. maaliskuuta 2011

Kuusi kourallista pähinöitä

Kampin keskuksen ensimmäiseen kerrokseen, ruuhkaisen käytävän laidalle on ilmestynyt pöytä jossa pidetään pähkinäpuotia. Pähkinöiden lisäksi on tarjolla läjäpäin manteleita, siemeniä ja kuivahedelmiä. Kaikkea minun lempparijuttuja siis. Myyjä se rahastaa pieneen lippaseen ja hymyilee kaikille ohikulkeville möröille. Ja jos muutama sentti jää uupumaan, ei se ole niin nökönuukaa.

Pussillinen pähinöitä on syöty äkkiä, kourallisesta ei riitä mihinkään. Kuusi on parempi määrä, riittää jugunkin sekaankin jotain.

4 kommenttia:

LauraQ kirjoitti...

Peukku! Mä olen myös ohi pyyhältäessäni nopeasti kuolannut niitä pähinälaareja. Ens kerralla ostan.
Onko halvempaa kuin kaupassa?

Kimpassa kirjoitti...

Laura: Mulle on jäänyt epäselväksi, että mikä on kilohinta. Vähän vaihtelee? Halvaksi en kyllä sanoisi, mutta koko pähkinämyynti siinä ihmistungoksessa on jotenkin liikuttavaa. Pakko kannttaa tälläistä. Ja viiniä halvempaa se ainakin on.

Anonyymi kirjoitti...

Olen kun kuuta nousevaa odottanut marketteihin näitä

http://www.exoticsnacks.se/

Tukholman Ica:t, Prisxtra:t, Coop:it ja Willykset on näitä väärällään. Ja myyntipaikka hevi -osasto. Sabis myykin sitten Parrotsia. Kilohinnat vaihtelee, n. 129-149kr/kilo.

Noissa kun on vielä valmiiksi jopa suomenkieliset ainesluettelot.

Haloo! Luulisi 10 000m2 prismaan nuo mahtuvan. Tai sitten se parempi unelma. Stoccan herkkuja omana yksikköinä kaikkiin kauppakeskuksiin. Saisi S ja K vähän edes kilpailua.

/jari

Kimpassa kirjoitti...

Anomyymi: Joo! Juuri noin, saa nähdä millä vuosikymmenellä saadaan nuo tänne. Kilpailua tosiaan kaivattaisiin, kahden ketjun marssikulku sen kun kiihtyy. Todella pelottavaa ja ennen kaikkea yksitoikkoista. Kilpailua lisää - me tarvitaan uusia ruokakauppoja Suomeen!

Ihanaa on se, että minulla on ehkä miespuolinen lukija! Hurraa Jari ja aurinkoista sunnuntaita!